Karel, 1986 yılında özgün tasarımlarıyla, Türkiye’de elektronik telefon santralı pazarını yaratmış, bu pazara PBX ürünleri kazandırmış ve Türkiye’nin haberleşme alanında elektro-mekanik sistemlerden elektronik haberleşme sistemlerine geçişinde öncü olmuştur.

Çıktığı  bu yolculukta, Türkiye’nin teknolojiye çok yüksek bedeller ödediğini görerek, ülkemizde bunu sağlayabilecek yeterli insan gücü ve ekonomik altyapının olduğuna inanmıştır. Yurtiçi ve yurtdışı pazarlarda elde ettiği başarıları ile alanında lider olup, yüzde yüz yerli sermaye ile bunu başarabilen nadir şirketlerden biri olan Karel, vizyonuna paralel olarak, konusundaki teknolojik gelişmeleri ülke koşullarına en uygun şekilde pazara sunmaktadır.

Türkiye’nin haberleşme elektroniği sektöründe yabancı ortağı olmayan en büyük şirketi konumundaki Karel’in herhangi bir lisans veya know-how bağımlılığı bulunmamaktadır.  2003 yılından itibaren Karel’de üretimden kaynaklanan konsolide satış cirosunun ortalama %10’unu Ar-Ge harcamaları için ayırılmaktadır. Karel’in başarısı telekomünikasyon gibi büyük Ar-Ge gücüne ve yatırıma ihtiyaç duyulan, az gelişmiş ülkelerin kullanıcı olarak bile bulunmadığı bir sektörde, gelişmiş ekonomilere sahip ülkelerin dünya devi üretici firmalarıyla rekabet ederek dünya ölçeğinde bir firma yaratması ile ölçülmektedir.

Karel, ana faaliyeti olan telekomünikasyon konusunda çeşitli teknoloji, özellik ve kapasitelerde kablolu ve kablosuz olmak üzere, üstyapı sınıfında her kapasite segmentinde özel telefon santralları ve bu santralarla ait, şirketlerin iletişimini kolaylaştıracak yüzlerce çevre birimi; altyapı sınıfında ise kırsal alan santralları ve ara bağlantı santralları olmak üzere çeşitli iletişim sistemleri geliştirmekte, üretmekte ve bu ürünlerin yurtiçi ve yurtdışı pazarlara pazarlama, satış ve satış sonrası hizmet organizasyonlarını gerçekleştirmektedir. Karel yeni dönemde de  teknolojik gelişmelere paralel yakınsama eğrisinin önündeki fırsatlara yatırım yaparken kurumsal müşterilerine kalıcı değerler yaratacak çözümlere odaklanmaktadır. Santral çözümlerinin tümleşik iletişime evrilmesi, iletişimi artık bir altyapı unsuru değil, iş zekası ve iş akışına entegre eden çözümler üzerinde geliştirme ve çalışmalar yapmaktadır.

Ayrıca, çeşitli yabancı firmalarla yürütmekte olduğu işbirlikleri sayesinde, iletişim altyapısı konusunda Kamu ve Özel Sektör kuruluşlarına anahtar teslimi projeler  gerçekleştirmektedir.

Tüm Uluslararası ve Ulusal Araştırma Kurumunu raporlarına göre PBX konusunda Türkiye’nin açık ara pazar lideridir.  Bu gün 530 binden fazla işletme Karel santral kullanmaktadır. Türkiye’de işyeri haberleşme trafiğinin yaklaşık %50’si Karel sistemler üzerinden gerçekleşmektedir.

İnterpromedya tarafından, Türkiye bilişim sektöründe faaliyet gösteren firmaların içinde PBX kategorisi birincisi olarak Haziran 2010’da ödül alan Karel, yine Deloitte Teknoloji Fast50 Türkiye 2010 Programı’nda Türkiye’nin en hızlı büyüyen 50 teknoloji şirketinden biri olmuş ayrıca son 5 yıldaki net satış gelirlerindeki büyümeye göre sıralandığı, Büyükler Ligi olarak adlandırılan Big Stars kategorisinde  Türkiye 6. lığı almıştır.

Marka değeri olarak da pazar lideri olan Karel, Recon Araştırma Şirketinin Türkiye genelinde yaptığı araştırmaya göre de en yüksek değere sahip santral markası olarak belirlenmiştir.

Türkiye’de İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Van ve Bursa olmak üzere 6 bölgeden yönetilen satış faaliyetleri, yurt çapındaki toplam 318 adet Yetkili Satıcı ile 1000’den fazla satış ve servis noktasıyla hizmet vermektedir. Türkiye’deki 81 ilin tamamında en az bir Yetkili Satıcı ile satış ve satış sonrası hizmet alanında sektörün en yaygın ve etkin dağıtım ağına sahiptir.

Global ölçekli hedeflere sahip Karel,  Uluslar arası araştırma kurumu MZA verilerine göre 2009 yılında dünyanın da en büyük 15 üreticisinden biri olarak tescillenmiştir.  Bugün aralarında gelişmiş Avrupa ülkelerinin de bulunduğu 30’u  aşkın ülkeye, Karel markasıyla ürün ve teknoloji  ihracatı gerçekleştirmektedir.

Uluslararası araştırma kurumu Gartner verilerine göre 2009 yılında %13,8 pay ile Ortadoğu ve Afrika Bölgesi Pazar lideridir.

Bu gün 1.000’i aşkın çalışanıyla, halka açık şeffaf yapısıyla, pazar liderliğiyle, global hedefleri ve başarılarıyla Türk şirketleri için örnek olarak gösterilmektedir.

Karel’in haberlerine buradan ulaşabilirsiniz.